BÜTÜN ZAMANLARIN YABANCISI/ XXIV. BEN ÖTEKİ

XXIV. BEN ÖTEKİ

Kamaşık bedenimle büzüldüm gökkuşağının altına,
hesabımı kitabımı yapıp.
Sözün bittiği yerdeyim şimdi, içimdeki mendirek yıkıldı; suratımda
patlıyor bir bir şeftali çiçekleri.
Usumu süpürge ettim madalyonun ters yüzüne;
içimde bir çöl sıkıntısı, bir ipek hışırtısı.
Görkemli şölenlere konuk oldum nice,
tutup attılar her kezinde; bozuyordum.
Bulaşıcı bir mutsuzluk benimki ve buyurgan;
gittiğim her yere karanlığım da gidiyor var ki.
Ve tutup atıyorlar tutup sürgün yaşadığım yüreğimden;
tutup atıyor düğün oynayan kaygısız çocuklar.
Herkezinde uygunsuz arzular duyuyorum çünkü geline.
Yıllarca kendimi dokudum bir Acem halısı gibi ilmik ilmik, şimdi
gereksizim kendime.
Ürkütülmüş atların hırçınlığı benimki, güneşin sofrasında ortak
sevince bulaşıyor.
Ne halaydayım artık, ne ateşli gecelerde. İşte...
Ben neye hazırladım kendimi Yusuf, atımı çatlatıncaya kadar
sürerek; bulduğum ne? Şimdi düşlerimi tükürecek yer bulamıyorum.
Kandırıldım, tırmandım bendeki bene, bir şey var sandım. Yoldaş
akarsuları işkencecilere sattım durup dururken.

Ben kendimi anlamıyorum Yusuf, anlamıyorum; incelip incelip
aynı yerden kopuyorum inadına. İnsanın 'insan' olmadığı.
Bir yandan rakı içiyorum ölümüne böbür böbür;
bir yandan kurşuna diziyorum papatyayı.
Sonra cansakızı damlıyorum kristalin yüreğine. İşte...
Ben neredeyim, atım nerede? Bu sessizlik Yusuf, acılı bir ölüm;
bu sessizlik, yaprağı didikleyen bir tırtıl gibi bedenimde; gitgide
beni varlıktan, oluştan çözen bu sessizlik.
Peki bir giz mi bu, güz bulutundan kanıra kanıra emdiğim şimşek?
Yo yo, bu bir güz senfonisi evet, çok sesli sessizlik.
Yeşil intihar etti, mavi kaçak; morda Fuzuli, sarıda ben; ama, her
zamanki gibi yine kırmızı yönetiyor hayatı.

Biliyorum dönemem artık Mecnun kimliğime, kim inanır!
Dilime gül bülbül kuşanıp gezemem artık vakitlerden hazan; bağban
borsada oynuyor, saki uyuşturucu kuryesi.
Sicilimi temiz tuttum da ne oldu, bir Anadolu türküsü gibi.
Ad kavminin son temsilcisiyim işte, ne yapsam, ne olsam.
Bir Bâki kasidesinde fuzuli yaşıyorum, Fuzuli gazelinde bâki değilim.
İşte...
Ben öteki

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?