BÜTÜN ZAMANALARIN YABABNCISI/ VI. BEN ESRİK

VI. BEN ESRİK

Herkes göçebe, evet, cesedine göçebe.
İnanmadığıma nasıl inandırayım sizi; yok'a, hiç'e, ben'e?
Ben kendi cesedimi çiğneyerek ulaşabilir miyim kendime, kendi
cesedimi çeğnemeden ulaşabilir miyim?
Ah o yuvarlak masa toplantıları, o işgüzarlıklar, rtarihin kanlı
karanlık sayfalarına karar veren. Tespihi koparıp koparıp yeniden
toplama çabaları. Ben bir inançsızım!

Ah betim ustaları! Size nasıl hayranım bilseniz...
Koşan, koşan, hep koşan dili duşarda. 'Geyikli Gece'den,
ağaçkakandan habersiz; kokusuz, tatsız, tınısız;
bayağı bir su gibi; bir mumya gibi etinizin tadından habersiz;
ama yorgun argın tavuskuşları gibi.
Ben bir inançsızım, içim düşmanlık dolu.
Sizi nasıl inandırayım, siyah mürekkep gibi gölgelere bırakarak
gölgelerimizle birlikte yok olduğumuza.
Ah, her şey sıradan bir su gibi: sirkede, turşuda, rakıda!
Ben esrik.

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?