BÜTÜN ZAMANLARIN YABANCISI/ II BEN GÖĞ

II. BEN GÖĞ

Her zaman'ın bir bakışı vardır, siner üstünüze; ne yapsanız
yararsız.
Negatifi yok ki zaman'ın, istesem de çoğaltmam. Pegasus'un
sırtında nerede arasam onu?
Her zaman'ın duruşu edilgin bir parşömen; satır satır ezberlenip
sayfa sayfa yakılıyor: Ben okunamayan satır aralarıyım.
Böyle yazılıyor suçun tarihi, gri tarih; kimse dönp bakmıyor
bir daha. Baksa yanılıp da kirlenip evcilleşiyor ve başlıyor
mutlak acı, geçişsiz ve sonsuz.
Bu bakışsızlığımı nasıl anlatsam, sadece olmamaklarda olduğumu;
yamalı ve yağlı bir tül gibi sıyırdığımı zamanı üstümden ve onu
taammüden katleden bir cani olduğumu ve erkine geçici olarak
el koyduğumu bir 'şey' olarak, barbar bir işgâlci olarak.
Suçlu değilim ben, suçun ta kendisiyim; haydi düşürün maskemi,
tadın mundar etimi. Sözünüz geçer mi yani kendinize?
Benim yurdum bir 'hiç'tir, koca bir hiç; bilinçsiz ve dalgın
dalgaların durup durup ele geçirdiği.
Ben göğ.

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?