BÜTÜN ZAMANLARIN YABANCISI/ X. BEN GERGİN

X. BEN GERGİN

Yola oldum, döndüm.
Bir punduna getirip kırdım kibrimi.
Soğuk etaminlere sıcak içerikler gizliyorum.
Ayazda yüreğim, ne ötede ne beride.
Kendi erkim altında mim inim inliyorum.
Ah, nasıl da özlüyorum su zamanlarımı?
Doğum biçiminden, tansıklarından, çarmıhından sıkılan
İsa gibiyim.
Var ya, satarım istersem bir kadeh buzlu rakıya bütün geleceği.
Geçmiş mi? Siz onu alın da soğuk kompres yapın ateşlen-
diğinizde.
Yola girdim, çıktım cismimin dışına; ah, benim geleceğim
çamurlarda!
Soy soyladım, boy boyladım; afişe çıkardım kendimi inadına.
Tırnaklarımı geçirdim hayata, kirli tırnaklarımı, inadına.
Yine de içimde bir kuşku!... Sizin yok felsefenize nasıl inanayım;
inadına inandım.
Derler ki, doğarken urganımı yanımda getirmişim ben. Varlığıma
işte bu yüzden katlanıyorum hâlâ.
Ben gergin.

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?