YOKSUN YA, VARDIN


YOKSUN YA, VARDIN

Sen kimdin, girdin bir macera gibi kanıma
Her girişimde sana yeni bir coğrafya gibiydin
Göklerinde bulutlar çarpışır ulurdu yıldırımlar
Kınından sıyrılan bıçaklar gibi puslu havalarda
Eritti kimsesizliğimi suç kokan ıtırlı vadin

Nasıl bir yaban atı koşar gibi çayırlarda
Attım eskisini yeni bir ben oydum o kokundan
Dalgalarının varlığımı ıslattığı sıcak, kaygan
Yoruldu yokuşlarında dilim, aç bir girdap uyandı
Emdi, ne yoğun bir depremdi, çok sarsıldım

Yüreğimden besledim önce olmaz huylar kattım sana
Sonra azgın damarlarımdan besledim beyaz beyaz
Bir gece iri bir şafak patladı ağzında beyaz beyaz
Besledim aykırılığımdan çıkmaz bir yola koydum
Dönülmez bir yola koydum mut bir su oldu da

Ben biraz eksiktim sen biraz eksiktin önce
Islanmak eksikti, gitmek ve gelmek eksikti biraz
Çığlıklar eksikti, dağ-çayır, kasırgalar da öyle
Sen bendin biraz ben de sen ikimiz bir yola düştük
Önce kimdin sen ben kimdim önce: tek telli saz


Sen beni yendin güzel düşman ben seni, öyle aradım
Bir kentin yağmurlu sokaklarında hep bizi aradım


Muammer Karadaş 

(BİR TETİK BOŞLUĞUNDA [1997]'dan)

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?