BİR DELİNİN YORUMSUZ SAYIKLAMALARI

BİR DELİNİN YORUMSUZ SAYIKLAMALARI

As'lolan mutsuzluktur akşamüstleri. Soluklar benzin kokar,
ayaklar asfalt, çocuklar ölüm. Ve gece iner kuyruğunda zillerle
garlara. Başlar ölü sorguları. Ortalıkta leş böcekleri, cehennem
neonları, asit ve zift şenlikleri. Oruçlu ağızlar, dumanlı kafalar,
panik misyonerleri. Münkir sarhoştur, Nekir satılmış. Haydi,
deli kimlikleri satıyorum, deli kimlikleri, deli... —Kimse açlığı
ve korkuyu suiistimal edemez!— Tam zamanıdır varoşlara kara
bir perde çekmenin; tam zamanıdır varoş kahvelerinde org çal-
manın ve uykularına ağu katmanın. — Kimse karanlığı yadsıyı-
cılardan olmasın, kimse kendini bir yılan kavı gibi kendinden
sıyıranlardan. Onlara, çok ağır olacağını söyle gazabımızın!

Gelin, sığının diyebilirdim dolu olmasam. Çünkü hep doluyum
ben. Şuram, ayyaş istasyonları Ankara'nın. Dallarımdan sarkı-
yor her akşam, (İşkence için iftarı bekler müminler.) Her akşam
yalnız ve yanlış biniyorum trenlere: bir ben bir de ben. Sözü
edilmemeli artık mutluluğun. Yadırganmalı. Sevinç, Yenişehir'
de soyunduğum fraktır. Adı konmuştur: Kirli akşamüstleri, An-
kara... Soluklar ispirto kokar, gözler açlık, genç kızlar intihar:

«Bir intihar Daha: Dün, saat 19.30 sularında, 17 yaşında bir kız,
Mamak-Sincan arasında çalışan banliyö trenlerinden birisinin
altına kendini atarak buğulu camlarını kanla silmek istemiştir.
... Ajansının haberine göre olay, Yenişehir İstasyonu'nda mey-
dana gelmiştir. Adı Y. olan genç kızın umutsuz bir aşk yüzün-
den intihar ettiği sanılmaktadır...»


MUAMMER KARADAŞ
(AŞKTA SAKINMAK OLMAZ'DAN (1987)
"YAŞAMA TELGRAF" BÖLÜMÜNÜN İLK ŞİİRİ)

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?