ARKAİK BİR SÖZCÜK: AŞK

ARKAİK BİR SÖZCÜK: AŞK


                                        Cemile KIRMIZI'ya
Çekme ellerini alınırım sonra
Ve ey derim, işte yine
Yaktım bütün ışıklarımı bir bir
Epeydir cadde cadde sokak sokak
Ben 'ey' derim, sesim kirlenir
Ki bir salyangoz resimler bedenimi

Benim 'ey' dediğim her şiir
Bir uçurum; bunu anlatabilirim
Durun

Kalmadı başka bir tansık
Ucuz Mesihlerin göstereceği
İçimden sızan yaralı havari
De anlamıyor kirlenen sesimi
Kimse anlamıyor kimseyi o ülkede

— Oysa son elçisi kara yüreklerimizin
Olmasa kırık bir bıçak gibi Yesenin de

Bir taş plak döner de döner gibi
Bak: ay ve acı soylu şırıltısı testilerin
Darağaçlarına konu boyunlar söyler

—Ey çocuk gücünü değil düşünü kullan
Ey geceyi lastik gibi uzatan bekleyiş


Ben 'ey' derim sesim sende erir
(Çekme ellerini alınırım sonra)
Testilere işlenmiş bir Frig tanrısından
Ben sesimde koyu karaltılar saklarım
Ki Ne?dir, güneş hırsızı koca usta


Ne arıyor patikalarımda ayakların
— Ey çocuk gücünü değil düşünü kullan
Eski bir Çin vazosuyum ben, sarpım
Harcanmış kemancılar, kaçak şarkılar
Dolanır ıssız yamaçlarımı akşamları
Ey sesimin korkuluğuna yaslı kadın

Ey sesimin korkuluğuna yaslı kadın
Sırılsıklam Afrika, kanalsız düş
(Ben sesimde boğuk anlamlar saklarım)
Elbet güneş açar gözyaşının ardından
Bir gökkuşağı ağır ağır terler aramızda
(Her sevda böyledir parmaksız söz alır)
Uyandım bir karanfilin terkisinde-

Durmasın silahların yankısın dağlarımda
(Bütün parklar böyledir işte dalgın, eğimli)
Oysa nedir, bir gerilla kampıdır aşk
Geceleri

Hep bir gerilim barındırır koynunda
Bir yudum su için üç gün halay çekilir
Ve ‘ey' dersem, bu senin hesabına yazılır

  
Ya sayende yaktım bütün ışıklarımı
Girilmemiş bir mahzen, bir çalı ardı
Hep vardır ama, düşünü kullan
Harcanmış kemancılar, kaçak şarkılar
Bir Çin vazosu, bir tanrı saklıdır

Ey bu kaçıncı aşkın camı buğulanır
Her yürekte duyulan uyruksuz bir sancı
Gelir bulur seni de, arkaik bir dil olursun
Güz iner vitrinlere, gözlükler siyah
Bir geçitte devrilir tren, dalgalanır içerik
Oysa çiçekli bir kiraz dalıdır takılı usuma

Ki işte tenha bir kıyı kahvesisin
Yani öylece mavisin
Anımsarsın, güneşin lambasını kirleten is
Yüreğim kirli şarap ve aşktan

Ne demediysem gözlerime astım: baksan
Deniz bile kirlendi aşk artıklarından
Sen, çevir Boğaz'dan bir sayfa daha


Ben "eyyy!" de desem ihtilal filan çıkmaz
Oysa



Muammer Karadaş
(BİR TETİK BOŞLUĞUNDA'dan)

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?