BİR AYRIKALIŞ BALLADI


BİR AYRIKALIŞ BALLADI


Sen karanlık kız
Doğumu yakın anlamlara biçim
Suçiçeklerine, büyük hasada
O kıvama.
Çarşımsın ama
Camlarını şangır şungur indiren
Esrik ben.
Girdim ama eksik
Kilitli mağazalarına.
Kızıl duvarlarında kızgın kediler...
Ben yaşadım seni bir süit gibi az az.
Gergin duvarlarında hırçın kediler
Ve bir Venüs gülü pır pır edip durur.
Uyudum uyandım yıkandım salgın tadıyla
Unuttum nasıl da: Ölümlüyüm ben de bir.


Ya tanın umudu sağan kızıl keçileri
Camcı dükkânına giren fil miydim: kaçtılar
Soluk bir nisan düşüsün Ankara'da şimdi sen,
Sessizlik hıçkırıyordu ahşap odalarda
Tuzaktan kurtulmuş kızgın bir kaplandı gece
Ben uyuz it bir kadar yalnızdım.
Uyandı bütün arılarım, bedenimde bir uğultu
Ovsa sen bir kiraz ağacında çiçeksin belki
Kim bilir hangi çılgın bahçesinde İstanbul'un.
Alın terimsin sen, el emeğimsin benim, inimsin.
Sen inimsin, ben duvarlarında çirkin bizon
Dilimi kaynağına gömdüm senin tam bin yıl
Balta girmemiş ormanlarında avlandım en.
Ben ilkel tapıcı, sen de güneşimsin öyle ya
Ben kavımı sürttüm sana, ışıyıp ışıttın.
Yanmış bir orman imgesiyim bu bozgun kentinde
Sen son kılıç artıklarını ayıklıyorsun içimden.


Yok, bir ovayım susuzluktan çatlayan uzat göğsünü.
                                           (Ankara, Büyük Ekspres)

Muammer Karadaş
(BİR TETİK BOŞLUĞUNDA'dan)


Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?