İLKYAZ KONUŞKANLIĞI

Konuşma şimdi, akgül olsun sesin andıkça seni
GözbebekleriNi acıtıcı bir sınır diye düşüneyim
Ey geleceğin deli bilgesi çivi yazışı yoksunluğun
Hep yalancısı oldum az bilinen kendi dilimin
Becerseydim tuz kayalığı olurdum dudaklarında

Soyut sabahlarımda hiç olmadın ki, olmadı ki sesin
Yalnız yasak bir intihar, ortalığa gerilince karanlık
Ay akşamın kanatlarını kıran arsız çocuk sus şimdi
Kan kızıl bir akşamım diye yerindikçe yalın bir aysın sen
Becerseydim kınsız bir jilet olurdum ayaklarının altında

Dinginliğimi anımsat ikide bir bozuşrnamalıyım keendimle
İkide bir hesap sormanıalıyım içimdeki suçsuz çocuktan
Alanlara götürüp kurban etmemeliyim onu deliliğime
İyi bak serinlikler sızan alnıma : vurulmadan önceki ânımdır
Gevezeliğimi ilkyaz ölümlerine yatışıma sor her akşam

Becerseydim bunları anlatmadan da yürürdüm sokakları yanında
Muammer KARADAŞ

SU Şiir Seçkisi İKİ MART 1985

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?