AŞKTA SAKINMAK OLMAZ/ESKİYEN İLİŞKİLERE VE YALNIZLIĞA SONNET

ESKİYEN İLİŞKİLERE VE YALNIZLIĞA SONNET


Artık korkuyorum kendi gözlerimden/Hele atkestaneli cadde-
lerden geçerken/Ben korkuyorum bu karanlık ellerimden/Du-
rup dururken saldırırım sanıyorum/Yüreğime//
Hele bir kibrit çıt derse içimde birden/Birden ürperirsem bir aş-
kın yazsonu/Üstümde bir savaşın bitişindeki telaş/Yılansı bir
yalnızlık bir otobüsün ardından/Ardından siyahi bir kuş öter
dallarımda/İyicil hiçbir diktatöre dayanamam artık//
Baştanbaşa alev alır ufuk/Karanlık kendini asar bir Van Gogh
resmine/Çevrede bir Robes Pierre kızıllığı/Bir 'bir umut böyle
bitti' sarsaklığı/Beş bin yıllık bir kenti katlar üstüme, yürürüm/
Yürürüm tuhaf değil mi bir şövalye kılığıyla/Düelloda yaka-
larlar beni kendimle//
Artık bırakmam/Kendimi cami avlularına/Bir kibrit çıt derken
içimde yeniden/Yanar bin yıllık bir kandil umulmadık bir an-
da/En bildik caddelerde yürüyorumdur artık/Bir kibrit daha çıt
der içimde/Armağan ederim kılıcımı size, alın işte/Alın koru-
yun onu, kullanın dağlardan indiğinizde//
Yeter köylü gelinler gibi acıyla yetinmek/Küçük bir suya baka-
rak adımı yineleyeceğim/Bıktım her derebeyi dikeni vücudum-
da denemekten//
Dayanamam artık iyicil hiçbir diktatöre

Muammer Karadaş

Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?