TÜKENEN

TÜKENEN


Kül desek sızılmış geceler, ayrılık bıçakları
Bir yangını süzeceğim parmaklarıma... gidiyorum
Yıkık saat kulesine sığınıyorum küçük bir kentin
Oturup seslerimize öykünüyorum, utanıyorum sonra
Sıkıntılarına boş caddeler armağan edilen edilgen
Kurumuş bir bozkırdan söz etsek, ağulanıp sussak

Bir yerlerinde ölmemiş bir kıvılcım olan kül
Sussak deli bir deprem sokulacak umutsuzluğumuza
Sence kana susamış bir tanrıça mıdır ay her akşam
Ayrılacağım senden, öfkeyle bozkırı şaraba buluyorum
Sen her hüznü ayak seslerinden tanıyamazsın her zaman
Çünkü, bir salgın olacak korkunun tapınaklarında ölmek

Bakma kanımda deniz uyuyor, çılgın bir kedi gözü
Dönek sevgililerin mercan çıplaklığı, inleyen imbat
Bir karanfile tutunmak deniz ve tutsaklığı kelebeğin
İnandığım deniz ve deniz üstüne bilse korsanlar sözü
Öyle değil, yerleşmek için o yağmurlar gerek belki
Gözaltlarım yosun eskisi barbar kentlerin ölü yüzü

Bir fakültenin boynunda uzun, kirli tırnaklarım
Yerleşmek için gürültülü bir gülüş kıyısı, ekmek
Omzun yaslı yaslanmalarıma ihanet eden öğrenci
Nerede bir pembe, kanlı şatolar yıkılır üstüme
Ağla alışkanlığına, şarkıları dinlesek kusarız
Şarkıları dinlesek çakallar saldırır uykularımıza

Yerleşsem: solan alımlı bir çiçek gibi kararıyor hava
Bir göçebeyim oysa ben, kimsesiz cesetler bıraktım
Her kısa konaklamalarımda tam ölmemiş cesetler
Hem kendi cinayetlerimden de bıktım, koşaradım bıktım
Beni kim karşılar: iyot çılgınlığı, sarmaşıklar
Gece zor, deri değiştirmeyi bilen yılanlara mı yanaşnmalı

Kenarda unutulmuş bir notum bile kalmamış uygarlığımdan
Açıkça, düşsüz bir haçlılar ordusunun talanına göz yumdum

-- Bitti. kanatlarımı nereye, nereye bırakmalıyım

Muammer Karadaş

SU (Şiir Seçkisi): BEŞİNCİ KİTAP (Eylül - 1985)


Yorumlar

İzleyici Neye Bakıyor?